Detailed Information on Publication Record
2013
Analýza klíčových skupin stakeholderů komerčních subjektů v České Republice
SLABÁ, MarieBasic information
Original name
Analýza klíčových skupin stakeholderů komerčních subjektů v České Republice
Name (in English)
Analysis of Key Stakeholder Groups of Commer- cial Entities in the Czech Republic
Authors
SLABÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013, 1805-9112
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/13:00000362
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
stakeholder; analýza stakeholderů; identifikace stakeholderů; podniky
Keywords in English
stakeholder; stakeholder analysis; stakeholder identiffication; enterprises
Změněno: 7/4/2014 10:48, Mgr. Václav Karas
V originále
Analýza stakeholderů je v současné době, zejména v zahraniční literatuře, považována za velice důležitý aspekt managementu i marketingu současné turbulentní doby. V České republice analýze stakeholderů není však doposud věnována dostatečná pozornost. Tento článek se zabývá právě problematikou analýzy stakeholderů. Cílem tohoto článku je provedení identifikace a detailní analýzy stakeholderů komerčních subjektů v České republice. Veškeré podniky budou rozděleny do skupin mikro, malých, středních a velkých podniků. V rámci těchto kategorií podniků budou zkoumány skupiny stakeholderů, na něž se podniky nejčastěji zaměřují. Dále pomocí analýzy rozptylu a F-testu bude zkoumáno, zda se odpovědi jednotlivých skupin podniků statisticky významně liší, či nikoliv.
In English
Currently the stakeholder analysis, mainly in foreign literature, is considered as a very important aspect of management and marketing in the present turbulent times. There is not enough attention paid to the stakeholder analysis in the Czech Republic. This article deals with the problem of stakeholder analysis. The aim of this article is the stakeholder identication and the detailed analysis of stakeholders of commercial entities in the Czech Republic. All enterprises will be divided into groups of micro, small, medium and large-sized enterprises. In these categories of enterprises stakeholder groups, on which enterprises focus on mostly, will be examined. Further through the analysis of variance and F-test it will be examined if there are statistically signicant dierences among respondent’s answers in each category of enterprises.