TRÖSTLOVÁ, Kamila. Chosen problematic aspects of children’s pronunciation and spelling in english. In MMK 2013 : sborník příspěvků. 1. vyd. Hradec Králové: Magnanimitas, 2013, p. 2097-2101. ISBN 978-80-87952-00-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Chosen problematic aspects of children’s pronunciation and spelling in english
Name in Czech Vybrané problematické aspekty ve výslovnosti a pravopisu u dětí v anglickém jazyce
Authors TRÖSTLOVÁ, Kamila.
Edition 1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, p. 2097-2101, 5 pp. 2013.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87952-00-9
Keywords (in Czech) anglický jazyk; děti; čtení; výslovnost; pravopis
Keywords in English English; children; reading; pronunciation; spelling
Tags AED_1, AED_2, AJP_, AJP_2, KCJ1
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 15/1/2014 15:31.
Abstract
This article deals with the topic of difficulties which have children who start learning English as a second language in primary schools. Learning a second language is sometimes problematic for children of this age. The learning process includes many aspects which are difficult for them. These aspects are mostly pronunciation of a written word, which is different from the way of pronunciation of a word in children’s mother tongue. Then the article briefly summarizes some of the spelling mistakes which are common when children begin with writing in English.
Abstract (in Czech)
Tento článek se zabývá tematikou problémů, se kterými se setkávají děti začínající s anglickým jazykem jako druhým jazykem na prvním stupni základních škol. Učení se druhého jazyka je pro děti v tomto věku často problematické, obsahuje mnoho aspektů, které jsou pro děti těžké. Těmito aspekty zkraje procesu bývá především výslovnost psaného slova, která je značně odlišná od výslovnosti psaného slova v jejich mateřštině. Článek dále krátce pojednává o některých chybách, které se běžně vyskytují v začátcích dětského písemného projevu.
PrintDisplayed: 28/4/2024 18:07