D 2013

Chosen problematic aspects of children’s pronunciation and spelling in english

TRÖSTLOVÁ, Kamila

Basic information

Original name

Chosen problematic aspects of children’s pronunciation and spelling in english

Name in Czech

Vybrané problematické aspekty ve výslovnosti a pravopisu u dětí v anglickém jazyce

Authors

TRÖSTLOVÁ, Kamila

Edition

1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, p. 2097-2101, 5 pp. 2013

Publisher

Magnanimitas

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87952-00-9

Keywords (in Czech)

anglický jazyk; děti; čtení; výslovnost; pravopis

Keywords in English

English; children; reading; pronunciation; spelling
Změněno: 15/1/2014 15:31, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

This article deals with the topic of difficulties which have children who start learning English as a second language in primary schools. Learning a second language is sometimes problematic for children of this age. The learning process includes many aspects which are difficult for them. These aspects are mostly pronunciation of a written word, which is different from the way of pronunciation of a word in children’s mother tongue. Then the article briefly summarizes some of the spelling mistakes which are common when children begin with writing in English.

In Czech

Tento článek se zabývá tematikou problémů, se kterými se setkávají děti začínající s anglickým jazykem jako druhým jazykem na prvním stupni základních škol. Učení se druhého jazyka je pro děti v tomto věku často problematické, obsahuje mnoho aspektů, které jsou pro děti těžké. Těmito aspekty zkraje procesu bývá především výslovnost psaného slova, která je značně odlišná od výslovnosti psaného slova v jejich mateřštině. Článek dále krátce pojednává o některých chybách, které se běžně vyskytují v začátcích dětského písemného projevu.