2013
			
	    
	
	
    Chosen problematic aspects of children’s pronunciation and spelling in english
TRÖSTLOVÁ, KamilaBasic information
Original name
Chosen problematic aspects of children’s pronunciation and spelling in english
	Name in Czech
Vybrané problematické aspekty ve výslovnosti a pravopisu u dětí v anglickém jazyce
	Authors
TRÖSTLOVÁ, Kamila
			Edition
 1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, p. 2097-2101, 5 pp. 2013
			Publisher
Magnanimitas
		Other information
Language
English
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50300 5.3 Education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			ISBN
978-80-87952-00-9
		Keywords (in Czech)
anglický jazyk; děti; čtení; výslovnost; pravopis
		Keywords in English
English; children; reading; pronunciation; spelling
		
				
				Changed: 15/1/2014 15:31, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
This article deals with the topic of difficulties which have children who start learning English as a second language in primary schools. Learning a second language is sometimes problematic for children of this age. The learning process includes many aspects which are difficult for them. These aspects are mostly pronunciation of a written word, which is different from the way of pronunciation of a word in children’s mother tongue. Then the article briefly summarizes some of the spelling mistakes which are common when children begin with writing in English.
				In Czech
Tento článek se zabývá tematikou problémů, se kterými se setkávají děti začínající s anglickým jazykem jako druhým jazykem na prvním stupni základních škol. Učení se druhého jazyka je pro děti v tomto věku často problematické, obsahuje mnoho aspektů, které jsou pro děti těžké. Těmito aspekty zkraje procesu bývá především výslovnost psaného slova, která je značně odlišná od výslovnosti psaného slova v jejich mateřštině. Článek dále krátce pojednává o některých chybách, které se běžně vyskytují v začátcích dětského písemného projevu.