Detailed Information on Publication Record
2013
Chosen problematic aspects of children’s pronunciation and spelling in english
TRÖSTLOVÁ, KamilaBasic information
Original name
Chosen problematic aspects of children’s pronunciation and spelling in english
Name in Czech
Vybrané problematické aspekty ve výslovnosti a pravopisu u dětí v anglickém jazyce
Authors
TRÖSTLOVÁ, Kamila
Edition
1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, p. 2097-2101, 5 pp. 2013
Publisher
Magnanimitas
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87952-00-9
Keywords (in Czech)
anglický jazyk; děti; čtení; výslovnost; pravopis
Keywords in English
English; children; reading; pronunciation; spelling
Změněno: 15/1/2014 15:31, Mgr. Václav Karas
V originále
This article deals with the topic of difficulties which have children who start learning English as a second language in primary schools. Learning a second language is sometimes problematic for children of this age. The learning process includes many aspects which are difficult for them. These aspects are mostly pronunciation of a written word, which is different from the way of pronunciation of a word in children’s mother tongue. Then the article briefly summarizes some of the spelling mistakes which are common when children begin with writing in English.
In Czech
Tento článek se zabývá tematikou problémů, se kterými se setkávají děti začínající s anglickým jazykem jako druhým jazykem na prvním stupni základních škol. Učení se druhého jazyka je pro děti v tomto věku často problematické, obsahuje mnoho aspektů, které jsou pro děti těžké. Těmito aspekty zkraje procesu bývá především výslovnost psaného slova, která je značně odlišná od výslovnosti psaného slova v jejich mateřštině. Článek dále krátce pojednává o některých chybách, které se běžně vyskytují v začátcích dětského písemného projevu.