D 2013

Efektivní práce s časem aneb time management v manažerské profesi

VANÍČKOVÁ, Radka and Robert ZEMAN

Basic information

Original name

Efektivní práce s časem aneb time management v manažerské profesi

Name (in English)

Effective time management in the managerial profession

Authors

VANÍČKOVÁ, Radka and Robert ZEMAN

Edition

1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, p. 3091-3096, 6 pp. 2013

Publisher

Magnanimitas

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87952-00-9

Keywords (in Czech)

Disciplína; delegování práce; harmonický rozvoj osobnosti; time management; manažerská profese; motivace; kvalita života; plánování osobního času a priorit; pracovní harmonogram; pracovní schůzka; psychická hygiena; sebekázeň; účinná komunikace; volnočasové aktivity; životní styl

Keywords in English

Action learning; business appointment; discipline; efficiency communication; leisure time activities; life style; life quality; motivation; psychological hygiene; personnal time planning; personality development; time efficiency; time management; managerial professional; selfdiscipline; work delegation; work timetable

Tags

KEM2, MAD, MAD_a
Změněno: 15/1/2014 14:43, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG EN

V originále

Pozdní příchody, přesouvání pracovních schůzek, odkládání či neplnění pracovních úkolů, vyrušování sebe i druhých patří mezi nešvary způsobující stres a konflikty nejenom na pracovišti. Efektivní hospodaření s časem, Time management, přináší praktické rady, stanovuje priority, doporučení a návrhy, jak efektivně šetřit svůj čas při obchodních schůzkách, pracovních jednáních, týmové komunikaci, při studiu s důrazem na relaxaci a plánovitého využívání volného času. Způsoby využití dovedností efektivního time managementu posouvají úroveň vyšší generace v duchu nového komplexního oboru, jak účinně a úspěšně pracovat, plánovat osobní a pracovní čas v harmonii bytí a žití jedince ve společnosti.

In English

Late arrivals, moving business appointments, postpone work assignments, self-disturbing and the others belong among problems be causing stress and conflicts in and out the work. Efficiency time management give us practical advices, provide priorities, recommendation and suggestions, how to effective save the time with the business appointments, team communications and studies. Suitable skills of the efficiency time management shift higher level complex branch to successfully and more productive to work in a balance planning personnal and working time.
Displayed: 31/10/2024 13:03