2013
			
	    
	
	
    Teaching large groups
SIDIBE, KarimBasic information
Original name
Teaching large groups
	Name in Czech
Výuka velkých skupin
	Authors
Edition
 1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, p. 1809-1812, 4 pp. 2013
			Publisher
Magnanimitas
		Other information
Language
English
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50300 5.3 Education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			ISBN
978-80-87952-00-9
		Keywords (in Czech)
large groups; teaching; communication; student centred; teaching strategies
		Keywords in English
velké skupiny; výuka; komunikace; orientace na studenta; výukové strategie
		
				
				Changed: 9/1/2014 11:48, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
With regard to the recent trends in the Higher Education sector there has been a marked increase of student attendance in the lectures. The universities inevitably respond to this trend and address the negative aspects of the teaching of large groups. Apart from psychological aspects, such as the feelings of isolation and powerlessness, there are crucial problems in communication and class management. The universities try to mitigate such negative aspects by a use of modern communication technologies (Facebook, online student support), which attempt to make the teaching student centred. Nevertheless, an effective teaching of large groups remains a problem for the future.
				In Czech
Vzhledem k nedávnému vývoji ve vysokoškolském sektoru dochází k nárůstu počtu studentů na přednáškách. Vysoké školy jsou nuceny reagovat na tento trend a vyrovnávat se s negativními aspekty výuky velkých skupin. Vedle psychologických aspektů, jako jsou pocity izolace a bezmoci, dochází také k zásadním problémům v oblasti komunikace a vedení výuky. Vysoké školy se snaží kompenzovat tyto negativní aspekty použitím moderních komunikačních technologií (Facebook, studentská online podpora) a zaváděním účinných výukových strategií (smíšené modely výuky), jež se snaží výuku více orientovat na studenta. Nicméně efektivní výuka velkých skupin zůstává problémem i pro budoucnost.