Detailed Information on Publication Record
2013
Teaching large groups
SIDIBE, KarimBasic information
Original name
Teaching large groups
Name in Czech
Výuka velkých skupin
Authors
Edition
1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, p. 1809-1812, 4 pp. 2013
Publisher
Magnanimitas
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87952-00-9
Keywords (in Czech)
large groups; teaching; communication; student centred; teaching strategies
Keywords in English
velké skupiny; výuka; komunikace; orientace na studenta; výukové strategie
Změněno: 9/1/2014 11:48, Mgr. Václav Karas
V originále
With regard to the recent trends in the Higher Education sector there has been a marked increase of student attendance in the lectures. The universities inevitably respond to this trend and address the negative aspects of the teaching of large groups. Apart from psychological aspects, such as the feelings of isolation and powerlessness, there are crucial problems in communication and class management. The universities try to mitigate such negative aspects by a use of modern communication technologies (Facebook, online student support), which attempt to make the teaching student centred. Nevertheless, an effective teaching of large groups remains a problem for the future.
In Czech
Vzhledem k nedávnému vývoji ve vysokoškolském sektoru dochází k nárůstu počtu studentů na přednáškách. Vysoké školy jsou nuceny reagovat na tento trend a vyrovnávat se s negativními aspekty výuky velkých skupin. Vedle psychologických aspektů, jako jsou pocity izolace a bezmoci, dochází také k zásadním problémům v oblasti komunikace a vedení výuky. Vysoké školy se snaží kompenzovat tyto negativní aspekty použitím moderních komunikačních technologií (Facebook, studentská online podpora) a zaváděním účinných výukových strategií (smíšené modely výuky), jež se snaží výuku více orientovat na studenta. Nicméně efektivní výuka velkých skupin zůstává problémem i pro budoucnost.