SIDIBE, Karim. Private tutoring in the Far East. In MMK 2013 : sborník příspěvků. 1. vyd. Hradec Králové: Magnanimitas, 2013, p. 1805-1812. ISBN 978-80-87952-00-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Private tutoring in the Far East
Name in Czech Soukromé doučování v zemích dálného východu
Authors SIDIBE, Karim.
Edition 1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, p. 1805-1812, 8 pp. 2013.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87952-00-9
Keywords (in Czech) soukromé doučování; zkoušky; konfuciánství; juku; hakwon; nerovnost
Keywords in English private tutoring; examinations; Confucianism; juku; hakwon; inequality
Tags AED_4, AED_5, AJP_1, AJP_2, KCJ1, KCJ4
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 9/1/2014 11:47.
Abstract
Private tutoring seems significantly popular in the Far East. China, South Korea and to a certain degree Japan share the legacy of Confucian concept of education. Private tutoring is deeply rooted in these societies and it has significant effects on their educational systems, the social and family life of their citizens and their economies. The authorities of these countries face a challenge of taking an appropriate action to reduce the negative effects of private tutoring.
Abstract (in Czech)
Soukromé doučování je značně rozšířené v zemích Dálného východu. Čína, Jižní Korea a do určité míry i Japonsko sdílejí duchovní odkaz konfuciánského pojetí vzdělání. Provozování soukromého doučování je hluboce zakořeněno v těchto společnostech a jeho dopady na systém veřejného vzdělání, na společnost, na rodinný život a na ekonomiku jsou značné. Vlády těchto zemí jsou konfrontovány s nutností přijmout účinná opatření za účelem omezení negativních dopadů plynoucích z činností z oblasti soukromého doučování.
PrintDisplayed: 28/4/2024 12:36