2013
DIE BILDUNGSPOLITISCHE DISKUSSION ÜBER DEN TERTIÄREN BILDUNGSBEREICH IN ÖSTERREICH ANHAND DES VOLKSBEGEHRENS “BILDUNGSINITIATIVE”
DIESS, LudwigZákladní údaje
Originální název
DIE BILDUNGSPOLITISCHE DISKUSSION ÜBER DEN TERTIÄREN BILDUNGSBEREICH IN ÖSTERREICH ANHAND DES VOLKSBEGEHRENS “BILDUNGSINITIATIVE”
Název česky
Politickovýchovná diskuze na téma terciárního vzdělávání v Rakousku za využití lidem vyžádané vzdělávací iniciativy.
Název anglicky
THE EDUCATION POLICY DEBATE ON TERTIARY EDUCATION ON THE BASIS OF THE REFERENDUM “EDUCATION INITIATIVE”
Autoři
DIESS, Ludwig
Vydání
1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, od s. 336-344, 9 s. 2013
Nakladatel
Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-83-61401-88-9
Klíčová slova česky
univerzita; terciární vzdělávání; referendum „Bildungsinitiative“; financování vyššího školství; finanční příspěvky
Klíčová slova anglicky
university; tertiary education; referendum “bildungsinitiative” higher education funding; tuition fees
Změněno: 7. 5. 2014 13:37, Mgr. Václav Karas
V originále
Die bildungspolitische Diskussion über den tertiären Bildungsbereich in Österreich anhand des volksbegehrens „Bildungsinitiative“.Der Artikel beschäftigt sich mit der heutigen Debatte über die Reform des Bildungssystems in Österreich, wobei er sich auf den tertiären Sektor konzentriert. Aufgrund des Referendums der Bildungsinitiative sollen verschiedene Positionen der politischen Aktoren und ihre Ideen zur Reform der tertiären Bildung und des Universitätenbereichs betrachtet werden. Es wurde festgestellt, dass obwohl es ziemlich viele politische Diskussionen gab und dem Thema viel Zeit in den Medien gewidmet wurde, kam es zu keiner Veränderung der Meinungen. Gleichzeitig wird eine urgente Reform, vor allem in der Finanzierung der Bildung, von allen Seiten verlangt.
Česky
Politickovýchovná diskuze týkající se terciární oblasti vzdělávání v Rakousku, na základě lidem vyžádané vzdělávací iniciativy. Článek se zabývá současnou debatou o reformě vzdělávacího systému v Rakousku, přičemž je zaměřen především na terciární sektor. Na základě referenda „Bildungsinitiative“ by měly být zváženi političtí aktéři a jejich nápady k reformě terciárního vzdělávání v univerzitní oblasti. Bylo zjištěno, že ačkoliv proběhlo velké množství debat k danému tématu a zároveň byla této věci věnována pozornost i v médiích, nedošlo k žádné změně názorů zúčastněných. Současně je však všemi stranami urgentně vyžadována reforma, především v oblasti financování vzdělání.
Anglicky
The article deals with the current debate on the reform of the education system in Austria, with the emphasis on the tertiary education sector. Based on the educational initiative referendum the different positions of political actors and their ideas for reform of higher education and university area are considered. It was found that despite a relatively wide media and political discussion, no change of views took place, but at the same time an urgent reform, specifically the financing of education is demanded from all sides.