Detailed Information on Publication Record
2013
DIE BILDUNGSPOLITISCHE DISKUSSION ÜBER DEN TERTIÄREN BILDUNGSBEREICH IN ÖSTERREICH ANHAND DES VOLKSBEGEHRENS “BILDUNGSINITIATIVE”
DIESS, LudwigBasic information
Original name
DIE BILDUNGSPOLITISCHE DISKUSSION ÜBER DEN TERTIÄREN BILDUNGSBEREICH IN ÖSTERREICH ANHAND DES VOLKSBEGEHRENS “BILDUNGSINITIATIVE”
Name in Czech
Politickovýchovná diskuze na téma terciárního vzdělávání v Rakousku za využití lidem vyžádané vzdělávací iniciativy.
Name (in English)
THE EDUCATION POLICY DEBATE ON TERTIARY EDUCATION ON THE BASIS OF THE REFERENDUM “EDUCATION INITIATIVE”
Authors
DIESS, Ludwig
Edition
1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, p. 336-344, 9 pp. 2013
Publisher
Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-83-61401-88-9
Keywords (in Czech)
univerzita; terciární vzdělávání; referendum „Bildungsinitiative“; financování vyššího školství; finanční příspěvky
Keywords in English
university; tertiary education; referendum “bildungsinitiative” higher education funding; tuition fees
Změněno: 7/5/2014 13:37, Mgr. Václav Karas
V originále
Die bildungspolitische Diskussion über den tertiären Bildungsbereich in Österreich anhand des volksbegehrens „Bildungsinitiative“.Der Artikel beschäftigt sich mit der heutigen Debatte über die Reform des Bildungssystems in Österreich, wobei er sich auf den tertiären Sektor konzentriert. Aufgrund des Referendums der Bildungsinitiative sollen verschiedene Positionen der politischen Aktoren und ihre Ideen zur Reform der tertiären Bildung und des Universitätenbereichs betrachtet werden. Es wurde festgestellt, dass obwohl es ziemlich viele politische Diskussionen gab und dem Thema viel Zeit in den Medien gewidmet wurde, kam es zu keiner Veränderung der Meinungen. Gleichzeitig wird eine urgente Reform, vor allem in der Finanzierung der Bildung, von allen Seiten verlangt.
In Czech
Politickovýchovná diskuze týkající se terciární oblasti vzdělávání v Rakousku, na základě lidem vyžádané vzdělávací iniciativy. Článek se zabývá současnou debatou o reformě vzdělávacího systému v Rakousku, přičemž je zaměřen především na terciární sektor. Na základě referenda „Bildungsinitiative“ by měly být zváženi političtí aktéři a jejich nápady k reformě terciárního vzdělávání v univerzitní oblasti. Bylo zjištěno, že ačkoliv proběhlo velké množství debat k danému tématu a zároveň byla této věci věnována pozornost i v médiích, nedošlo k žádné změně názorů zúčastněných. Současně je však všemi stranami urgentně vyžadována reforma, především v oblasti financování vzdělání.
In English
The article deals with the current debate on the reform of the education system in Austria, with the emphasis on the tertiary education sector. Based on the educational initiative referendum the different positions of political actors and their ideas for reform of higher education and university area are considered. It was found that despite a relatively wide media and political discussion, no change of views took place, but at the same time an urgent reform, specifically the financing of education is demanded from all sides.