D 2013

DIE BILDUNGSPOLITISCHE DISKUSSION ÜBER DEN TERTIÄREN BILDUNGSBEREICH IN ÖSTERREICH ANHAND DES VOLKSBEGEHRENS “BILDUNGSINITIATIVE”

DIESS, Ludwig

Základní údaje

Originální název

DIE BILDUNGSPOLITISCHE DISKUSSION ÜBER DEN TERTIÄREN BILDUNGSBEREICH IN ÖSTERREICH ANHAND DES VOLKSBEGEHRENS “BILDUNGSINITIATIVE”

Název česky

Politickovýchovná diskuze na téma terciárního vzdělávání v Rakousku za využití lidem vyžádané vzdělávací iniciativy.

Název anglicky

THE EDUCATION POLICY DEBATE ON TERTIARY EDUCATION ON THE BASIS OF THE REFERENDUM “EDUCATION INITIATIVE”

Autoři

DIESS, Ludwig

Vydání

1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, od s. 336-344, 9 s. 2013

Nakladatel

Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-83-61401-88-9

Klíčová slova česky

univerzita; terciární vzdělávání; referendum „Bildungsinitiative“; financování vyššího školství; finanční příspěvky

Klíčová slova anglicky

university; tertiary education; referendum “bildungsinitiative” higher education funding; tuition fees

Štítky

KCJ2, KCJ5, NED_5, NEP_1
Změněno: 7. 5. 2014 13:37, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Die bildungspolitische Diskussion über den tertiären Bildungsbereich in Österreich anhand des volksbegehrens „Bildungsinitiative“.Der Artikel beschäftigt sich mit der heutigen Debatte über die Reform des Bildungssystems in Österreich, wobei er sich auf den tertiären Sektor konzentriert. Aufgrund des Referendums der Bildungsinitiative sollen verschiedene Positionen der politischen Aktoren und ihre Ideen zur Reform der tertiären Bildung und des Universitätenbereichs betrachtet werden. Es wurde festgestellt, dass obwohl es ziemlich viele politische Diskussionen gab und dem Thema viel Zeit in den Medien gewidmet wurde, kam es zu keiner Veränderung der Meinungen. Gleichzeitig wird eine urgente Reform, vor allem in der Finanzierung der Bildung, von allen Seiten verlangt.

Česky

Politickovýchovná diskuze týkající se terciární oblasti vzdělávání v Rakousku, na základě lidem vyžádané vzdělávací iniciativy. Článek se zabývá současnou debatou o reformě vzdělávacího systému v Rakousku, přičemž je zaměřen především na terciární sektor. Na základě referenda „Bildungsinitiative“ by měly být zváženi političtí aktéři a jejich nápady k reformě terciárního vzdělávání v univerzitní oblasti. Bylo zjištěno, že ačkoliv proběhlo velké množství debat k danému tématu a zároveň byla této věci věnována pozornost i v médiích, nedošlo k žádné změně názorů zúčastněných. Současně je však všemi stranami urgentně vyžadována reforma, především v oblasti financování vzdělání.
Zobrazeno: 3. 11. 2024 08:59