D 2013

Engineering pedagogy and international society for engineering pedagogy

KUČERKOVÁ, Monika a Daniel KUČERKA

Základní údaje

Originální název

Engineering pedagogy and international society for engineering pedagogy

Název česky

Inženýrská pedagogika a mezinárodní společnost pro inženýrskou pedagogiku

Autoři

KUČERKOVÁ, Monika a Daniel KUČERKA

Vydání

1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, od s. 326-335, 10 s. 2013

Nakladatel

Gliwicka Wyźsza Szkoła Przedsiębiorczości, Uniwersytet Śląski

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-83-61401-88-9

Klíčová slova česky

inženýrská pedagogika; mezinárodní společnost pro inženýrskou; udělení mezinárodního titulu ING - PAED IGIP; publikování v časopisech IGIP

Klíčová slova anglicky

engineering pedagogy; international company for engineering ; granting international title ING - PAED IGIP; published in the magazines IGIP

Štítky

Změněno: 27. 11. 2014 11:19, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The aim of this article is to introduce the reader to the problems of engineering pedagogy. Engineering pedagogy is the borderline discipline that transforms knowledge of pedagogical and psychological theories in the field of technical sciences in order to improve teaching efficiency of education of engineers . The creation of engineering pedagogy is closely associated with the founding of the International Society for engineering pedagogy(Internationale Gesellschaft für Ingenieurpädagogik - IGIP abbreviation ) at the University for Science Education ( Universität für Bildungwissenschaften ) in 1972 in Klagenfurt. We also want to highlight the entry of VŠTE Budějovice in the Czech into this society and its inclusion among the seven colleges and universities that have the same curriculum standards as IGIP and may propose to the President of the Czech National Monitoring Committee granting the internationally recognized title ING - PAED IGIP to its graduates after meeting conditions of the grant .

Česky

Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky inženýrské pedagogiky. Inženýrská pedagogika je hraniční vědní disciplína, která transformuje poznatky pedagogické a psychologické teorie do oblasti technických věd za účelem zvýšení didaktické účinnosti výchovy inženýrů. Vznik inženýrské pedagogiky je úzce spojen se založením Mezinárodní společnosti pro inženýrskou pedagogiku (Internationale Gesellschaft für Ingenieurpädagogik - zkratka IGIP ) při Univerzitě pro vědy o vzdělávání ( Universität für Bildungwissenschaften ) v roce 1972 v Klagenfurtu. Zároveň chceme poukázat na vstup VŠTE České Budějovice do této společnosti a její zařazení se mezi sedm vysokých škol a univerzit, které mají učební osnovy shodné se standardy IGIP a mohou navrhovat prezidentce českého národního monitorovacího výboru udělování mezinárodně uznávaného titulu ING - PAED IGIP svým absolventům po splnění podmínek jeho udělení.