2013
Didactics, teaching technology and their using at the lessons of english language in Slovak Republic
KUČERKOVÁ, Monika a Daniel KUČERKAZákladní údaje
Originální název
Didactics, teaching technology and their using at the lessons of english language in Slovak Republic
Název česky
Didaktické technologie a jejich využití na hodinách anglicého jazyka ve Slovenské republice
Autoři
KUČERKOVÁ, Monika a Daniel KUČERKA
Vydání
1. vyd. Gliwice, Language and the environment : sborník přednášek, od s. 295-303, 14 s. 2013
Nakladatel
Gliwicka Wyźsza Szkoła Przedsiębiorczości, Uniwersytet Śląski
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-83-61401-88-9
Klíčová slova česky
vzdělávání, pedagogika, obecná didaktika, informační společnost, informační technologie
Klíčová slova anglicky
education; pedagogy; general didactics; information society; information technology
Štítky
Změněno: 7. 5. 2014 13:33, Mgr. Václav Karas
V originále
Education is the procedural aspect of the educational process. The science whose one of the objects is education is called pedagogy. Education in collaboration with other scientific disciplines seeks to clarify the phenomena and processes of education , the educational impact of teachers and parents in educational and social reality . If we consider the combination of multiple criteria and aspects such as age , content, needs of practice , pedagogy , etc. then the pedagogy can be divided into the basic disciplines, applied disciplines and border disciplines . General Methodology belongs to basic educational disciplines. In connection with the development of the information society is there is necessity and requirement for information literacy of the contemporary man and the building of his basic information competences : information knowledge , skills , habits, and attitudes. First, it is necessary to ensure that the information education has become an integral and integrated part of teachers’ training at all levels. The research was performed at four secondary schools in Slovak Republic ( Trnava region and in the Bratislava region ) , attended by 297 respondents , and the results showed that the didactic technique is used by teachers at English classes .
Česky
Vzdělávání je procesní stránka pedagogického procesu. Věda, jejímž předmětem je o . i . i vzdělávání, se nazývá pedagogika. Pedagogika ve spolupráci spolu s dalšími vědními disciplínami se snaží o objasnění výchovných jevů a procesů, výchovného působení učitelů, rodičů v pedagogické a společenské realitě. Pokud vezmeme v úvahu kombinaci více kritérií a například hledisko věkové, obsahu, potřeb praxe, atd. pak můžeme pedagogiku dělit na disciplíny základní, hraniční a aplikované. Obecnou didaktiku řadíme k základním pedagogickým disciplínám. V souvislosti s rozvojem informační společnosti je aktuální potřeba a požadavek informační gramotnosti současného člověka a budování jeho základních informačních kompetencí: informačních vědomostí, dovedností, schopností, návyků a postojů. V první řadě je nutné zajistit, aby se informační výchova stala nedílnou a integrovanou součástí profesní přípravy učitelů na všech úrovních. Výzkum jsme prováděli na čtyřech SOŠ v České republice (v Trnavském kraji a v Bratislavském kraji), kterého se zúčastnilo 297 respondentů, a jeho výsledky ukázaly, že didaktická technika se využívá, pedagogy ve vyučovacích hodinách anglického jazyka.