D 2013

Didactics, teaching technology and their using at the lessons of english language in Slovak Republic

KUČERKOVÁ, Monika a Daniel KUČERKA

Základní údaje

Originální název

Didactics, teaching technology and their using at the lessons of english language in Slovak Republic

Název česky

Didaktické technologie a jejich využití na hodinách anglicého jazyka ve Slovenské republice

Autoři

KUČERKOVÁ, Monika a Daniel KUČERKA

Vydání

1. vyd. Gliwice, Language and the environment : sborník přednášek, od s. 295-303, 14 s. 2013

Nakladatel

Gliwicka Wyźsza Szkoła Przedsiębiorczości, Uniwersytet Śląski

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-83-61401-88-9

Klíčová slova česky

vzdělávání, pedagogika, obecná didaktika, informační společnost, informační technologie

Klíčová slova anglicky

education; pedagogy; general didactics; information society; information technology

Štítky

Změněno: 7. 5. 2014 13:33, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Education is the procedural aspect of the educational process. The science whose one of the objects is education is called pedagogy. Education in collaboration with other scientific disciplines seeks to clarify the phenomena and processes of education , the educational impact of teachers and parents in educational and social reality . If we consider the combination of multiple criteria and aspects such as age , content, needs of practice , pedagogy , etc. then the pedagogy can be divided into the basic disciplines, applied disciplines and border disciplines . General Methodology belongs to basic educational disciplines. In connection with the development of the information society is there is necessity and requirement for information literacy of the contemporary man and the building of his basic information competences : information knowledge , skills , habits, and attitudes. First, it is necessary to ensure that the information education has become an integral and integrated part of teachers’ training at all levels. The research was performed at four secondary schools in Slovak Republic ( Trnava region and in the Bratislava region ) , attended by 297 respondents , and the results showed that the didactic technique is used by teachers at English classes .

Česky

Vzdělávání je procesní stránka pedagogického procesu. Věda, jejímž předmětem je o . i . i vzdělávání, se nazývá pedagogika. Pedagogika ve spolupráci spolu s dalšími vědními disciplínami se snaží o objasnění výchovných jevů a procesů, výchovného působení učitelů, rodičů v pedagogické a společenské realitě. Pokud vezmeme v úvahu kombinaci více kritérií a například hledisko věkové, obsahu, potřeb praxe, atd. pak můžeme pedagogiku dělit na disciplíny základní, hraniční a aplikované. Obecnou didaktiku řadíme k základním pedagogickým disciplínám. V souvislosti s rozvojem informační společnosti je aktuální potřeba a požadavek informační gramotnosti současného člověka a budování jeho základních informačních kompetencí: informačních vědomostí, dovedností, schopností, návyků a postojů. V první řadě je nutné zajistit, aby se informační výchova stala nedílnou a integrovanou součástí profesní přípravy učitelů na všech úrovních. Výzkum jsme prováděli na čtyřech SOŠ v České republice (v Trnavském kraji a v Bratislavském kraji), kterého se zúčastnilo 297 respondentů, a jeho výsledky ukázaly, že didaktická technika se využívá, pedagogy ve vyučovacích hodinách anglického jazyka.