J
2013
Porovnání modelů pro výpočet hustoty dopravního toku
JELÍNEK, Jiří a Jana VYSOKÁ
Základní údaje
Originální název
Porovnání modelů pro výpočet hustoty dopravního toku
Název anglicky
Comparison of Models for Calculating the Density of the Traffic Flow
Autoři
JELÍNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana VYSOKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Silnice Železnice, Ostrava - Vítkovice, Konstrukce Media, s.r.o. 2013, 1801-822X
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10101 Pure mathematics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/13:00000359
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
hustota; toková funkce; rychlost; simulace; multiagentní modelování
Klíčová slova anglicky
density; flow function; velocity; simulation; traffic; multiagent modeling
V originále
Tento příspěvek navazuje na předchozí práci publikovanou v tomto časopise v čísle 2/2013. Stejně jako v předchozím díle je i zde předmětem zkoumání srovnání přístupů k modelování dynamických dopravních jevů. Opět budeme pracovat s tzv. makromodelem pohlížejícím na modelovaný systém z globálního hlediska a mikromodelem, který vychází z chování základních stavebních elementů účastnících se děje. Tentokrát se zaměříme na analýzu výsledků získaných simulační technikou a řešením příslušné parciální diferenciální rovnice numerickou metodou. Zkoumány budou průběhy hustot vozidel v čase a prostoru. Cílem článku je opět porovnání výstupů obou modelů s důrazem na zachycení detailů přechodového jevu.
Anglicky
This paper follows previous work published in this journal issue 2/2013. As in previous work, two approaches for modeling dynamic traffic phenomena are examined. Again, we will work with the macromodel which looks at the modeled system from a global perspective and micromodel, which is based on the behavior of basic structural elements involved in the action. This time we focus on the analysis of the results obtained by multiagent simulation technique and the numerical solution of partial differential equations. The densities of vehicles in time and space will be examined. In the article we compare the outputs of both models with an emphasis on capturing the details of the transient phenomenon.
Zobrazeno: 5. 11. 2024 03:04