2013
Issues Regarding the Improvement of Student Performances
LUSTOVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Issues Regarding the Improvement of Student Performances
Název česky
Otázky týkající se zlepšení výkonu studentů
Autoři
LUSTOVÁ, Helena
Vydání
Journal of English Language Teaching, ATEČR, 2013, 1210-0196
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
egoismus; společnost; podfinancování; vzdělávání; chování
Klíčová slova anglicky
egoism; society; underfunding; education; behavior
Změněno: 4. 8. 2014 12:05, Mgr. Václav Karas
V originále
The poor results of Czech students according OECD research, is the consequence of our underfunded educational system. There are several other reasons. The decline of moral values and a proclivity to an egoistic model of behavior is common in our society. Young people cannot find good role models for their behavior. Successful, wealthy people are among those who are egoistical and frequently do not respect the laws. High-quality teachers are leaving the teaching profession due to very low income. Less talented students are accepted into higher quality secondary schools just to fill empty places of these schools and keep them open for business. Schools do not have appropriate funding for the reconstruction of buildings and equipment, except for those schools with ties to local politicians. The quality of textbooks is getting worse thanks to the system of contracts which are not closed according to the quality of the publishing house. The quality of the Czech education system mirrors the ever lower standards of the Czech society.
Česky
Zhoršení výsledků českých studentů dle výzkumu OECD je výsledkem podfinancování vzdělávacího systému. Existuje ale i několik dalších důvodů. Úpadek morálních hodnot a preference egoistického modelu chování je v naší společnosti běžný. Mladí lidé postrádají kvalitní vzory pro své jednání. Úspěšní a bohatí lidé jsou obvykle ti, kteří jsou egoističtí a nerespektují zákony. Kvalitní učitelé opouští školy kvůli nízkému příjmu. Díky vysokému počtu středních škol jsou do studia přijímáni i méně talentovaní studenti. Školy nemají peníze na rekonstrukci budov a zařízení. Výjimku tvoří školy s vazbami na lokální politiky. Kvalita učebnic se zhoršuje také díky systému zakázek, které nejsou zadávány dle publikační kvality výrobce. Obraz českého vzdělávacího systému odpovídá obrazu české společnosti.