J 2013

Issues Regarding the Improvement of Student Performances

LUSTOVÁ, Helena

Základní údaje

Originální název

Issues Regarding the Improvement of Student Performances

Název česky

Otázky týkající se zlepšení výkonu studentů

Autoři

LUSTOVÁ, Helena

Vydání

Journal of English Language Teaching, ATEČR, 2013, 1210-0196

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

egoismus; společnost; podfinancování; vzdělávání; chování

Klíčová slova anglicky

egoism; society; underfunding; education; behavior

Štítky

Změněno: 4. 8. 2014 12:05, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The poor results of Czech students according OECD research, is the consequence of our underfunded educational system. There are several other reasons. The decline of moral values and a proclivity to an egoistic model of behavior is common in our society. Young people cannot find good role models for their behavior. Successful, wealthy people are among those who are egoistical and frequently do not respect the laws. High-quality teachers are leaving the teaching profession due to very low income. Less talented students are accepted into higher quality secondary schools just to fill empty places of these schools and keep them open for business. Schools do not have appropriate funding for the reconstruction of buildings and equipment, except for those schools with ties to local politicians. The quality of textbooks is getting worse thanks to the system of contracts which are not closed according to the quality of the publishing house. The quality of the Czech education system mirrors the ever lower standards of the Czech society.

Česky

Zhoršení výsledků českých studentů dle výzkumu OECD je výsledkem podfinancování vzdělávacího systému. Existuje ale i několik dalších důvodů. Úpadek morálních hodnot a preference egoistického modelu chování je v naší společnosti běžný. Mladí lidé postrádají kvalitní vzory pro své jednání. Úspěšní a bohatí lidé jsou obvykle ti, kteří jsou egoističtí a nerespektují zákony. Kvalitní učitelé opouští školy kvůli nízkému příjmu. Díky vysokému počtu středních škol jsou do studia přijímáni i méně talentovaní studenti. Školy nemají peníze na rekonstrukci budov a zařízení. Výjimku tvoří školy s vazbami na lokální politiky. Kvalita učebnic se zhoršuje také díky systému zakázek, které nejsou zadávány dle publikační kvality výrobce. Obraz českého vzdělávacího systému odpovídá obrazu české společnosti.