J 2009

Využití, administrace a vyhodnocení NEO pětifaktorového osobnostního inventáře

HRUŠKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Využití, administrace a vyhodnocení NEO pětifaktorového osobnostního inventáře

Name (in English)

Use, administration and evaluation of the NEO five factors personal inventory

Authors

HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2009, 1802-503X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/09:00000118

Keywords (in Czech)

faktory "velké pětky": laskavost; otevřenost; svědomitost; extroverze; neuroticismu; spolupráce; soutěžení

Keywords in English

factors "big five": kindness; openness; conscientiousness; extroversion; neuroticism; cooperation; competiton

Tags

RIV10MSM
Změněno: 12/4/2010 09:17, Mgr. Lenka Bejlková

Abstract

ORIG EN

V originále

Souhrn výsledků respondentů ze skupiny A a B (kteří pracovali na základě kooperace) objasnil některé rozdíly, které byly mimo experimentální kontrolu. Byl potvrzen vzesptupný trend v oblasti jazykových dovedností a vědomostí pouze u skupiny B. Výsledky NEO pětifaktorového osbnostího inventáře dokreslily osobnostní dimenze studentů, přičemž vyšlo najevo, že ve skupině B byli studenti svým zaměřením společenští, sebejistí, aktivní, hovorní, energičtí a optimističtí. Rádi pomáhají druhým lidem a rádi s ostatními spolupracují.

In English

The interplay of the results of respondents from group A and B (who worked on the basis of cooperation) clarified some differences, which were outside experimental control. Vzesptupný trend was confirmed in language skills and knowledge only in group B. The results of the NEO five-factor inventory osbnostího illustrated personality dimensions of students, and it became clear that in the group B students were focusing their sociable, confident, active, talkative, energetic and optimistic. We help other people and we cooperate with others.
Displayed: 22/12/2024 18:30