2013
			
	    
	
	
    Výuka digitální bezpečnosti na Vysoké škole technické a ekonomické
ŠIMANDL, Václav and Václav DOBIÁŠBasic information
Original name
Výuka digitální bezpečnosti na Vysoké škole technické a ekonomické
	Name (in English)
Teaching of e-safety and e-security at the Institute of technology and business
		Authors
ŠIMANDL, Václav (203 Czech Republic, guarantor) and Václav DOBIÁŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			Edition
 1. vyd. Olomouc, Rizika internetové komunikace v teorii a praxi, p. 147-176, 30 pp. Monografie, 2013
			Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
		Field of Study
50300 5.3 Education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
printed version "print"
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/13:00000353
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			ISBN
978-80-244-3571-8
		Keywords (in Czech)
E-bezpečnost; digitální bezpečnost; výuka ICT; výuková metoda; aktivizace studentů; aktivizující metody
		Keywords in English
E-safety; e-security; teaching of ICT; teaching method; activation of students; activating methods
		
				
				Changed: 28/4/2014 10:10, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
Kapitola se zabývá výukou vybraných oblastí e-bezpečnosti na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. V příspěvku popisujeme naše zkušenosti s různými metodami výuky této problematiky a diskutujeme přínos těchto přístupů na základě kvantifikace dat získaných pomocí didaktických testů. Publikace byla realizována v rámci projektu E-SYNERGIE - vědeckovýzkumná síť pro rizika elektronické komunikace (CZ.1.07/2.4.00/17.0062).
				In English
This paper deals with the teaching of some fields of e-safety and esecurity at The Institute of Technology and Business. We describe our experience with various teaching methods of these topics. We discuss the contribution of these approaches according to the data which were collected using a pair of didactic tests. The publication was realized under the project E-SYNERGY - Scientific Network for Risk electronic communications (CZ.1.07/2.4.00/17.0062).