C 2013

Výuka digitální bezpečnosti na Vysoké škole technické a ekonomické

ŠIMANDL, Václav and Václav DOBIÁŠ

Basic information

Original name

Výuka digitální bezpečnosti na Vysoké škole technické a ekonomické

Name (in English)

Teaching of e-safety and e-security at the Institute of technology and business

Authors

ŠIMANDL, Václav (203 Czech Republic, guarantor) and Václav DOBIÁŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Olomouc, Rizika internetové komunikace v teorii a praxi, p. 147-176, 30 pp. Monografie, 2013

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/13:00000353

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-244-3571-8

Keywords (in Czech)

E-bezpečnost; digitální bezpečnost; výuka ICT; výuková metoda; aktivizace studentů; aktivizující metody

Keywords in English

E-safety; e-security; teaching of ICT; teaching method; activation of students; activating methods

Tags

Změněno: 28/4/2014 10:10, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá výukou vybraných oblastí e-bezpečnosti na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. V příspěvku popisujeme naše zkušenosti s různými metodami výuky této problematiky a diskutujeme přínos těchto přístupů na základě kvantifikace dat získaných pomocí didaktických testů. Publikace byla realizována v rámci projektu E-SYNERGIE - vědeckovýzkumná síť pro rizika elektronické komunikace (CZ.1.07/2.4.00/17.0062).

In English

This paper deals with the teaching of some fields of e-safety and esecurity at The Institute of Technology and Business. We describe our experience with various teaching methods of these topics. We discuss the contribution of these approaches according to the data which were collected using a pair of didactic tests. The publication was realized under the project E-SYNERGY - Scientific Network for Risk electronic communications (CZ.1.07/2.4.00/17.0062).