D
2013
Výuka finančního účetnictví a hodnocení znalostí studentů.
KABOURKOVÁ, Kristina
Basic information
Original name
Výuka finančního účetnictví a hodnocení znalostí studentů.
Name (in English)
Teaching of financial accounting and assessment of students' knowledge.
Edition
1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání, poznání a seberealizace : sborník příspěvků, p. 163-167, 5 pp. 2013
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
účetnictví; výuka; předkontace
Keywords in English
accounting; teyching; account assignment
V originále
Autorka se ve svém článku zabývá problematikou výuky finančního účetnictví a hodnocením znalostí studentů. Je všeobecně známo, že účetnictví je značně neoblíbené a současně podceňované. Dle názoru autorky je tomu tak proto, že lidé nevědí, jaké ohromné množství potřebných informací lze z účetnictví vyčíst. Pod pojmem účetní si většina lidí představí osobu, která celý den sedí u počítače a dělá práci, kterou nikdo nepotřebuje. Autorka popisuje své zkušenosti z práce účetní i z pedagogické činnosti při výuce tohoto předmětu.
In English
The author in his article deals with the teaching of financial accounting and assessment of students' knowledge. It is well known that accounting is very unpopular and underrated at the same time. According to the author, this is because people do not know what an enormous amount of usefull information can be read from the accounting. The term account, most people imagine a person who sits all day at the computer and doing work that nobody needs. The author describes her experience when working as accounts clerk and from teaching of this subject.
Displayed: 6/11/2024 13:19