D 2013

Výuka finančního účetnictví a hodnocení znalostí studentů.

KABOURKOVÁ, Kristina

Basic information

Original name

Výuka finančního účetnictví a hodnocení znalostí studentů.

Name (in English)

Teaching of financial accounting and assessment of students' knowledge.

Edition

1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání, poznání a seberealizace : sborník příspěvků, p. 163-167, 5 pp. 2013

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

účetnictví; výuka; předkontace

Keywords in English

accounting; teyching; account assignment

Tags

Změněno: 25/11/2013 10:00, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Autorka se ve svém článku zabývá problematikou výuky finančního účetnictví a hodnocením znalostí studentů. Je všeobecně známo, že účetnictví je značně neoblíbené a současně podceňované. Dle názoru autorky je tomu tak proto, že lidé nevědí, jaké ohromné množství potřebných informací lze z účetnictví vyčíst. Pod pojmem účetní si většina lidí představí osobu, která celý den sedí u počítače a dělá práci, kterou nikdo nepotřebuje. Autorka popisuje své zkušenosti z práce účetní i z pedagogické činnosti při výuce tohoto předmětu.

In English

The author in his article deals with the teaching of financial accounting and assessment of students' knowledge. It is well known that accounting is very unpopular and underrated at the same time. According to the author, this is because people do not know what an enormous amount of usefull information can be read from the accounting. The term account, most people imagine a person who sits all day at the computer and doing work that nobody needs. The author describes her experience when working as accounts clerk and from teaching of this subject.