2013
			
	    
	
	
    Preference kvality nebo ceny při nákupech spotřebního zboží
ŠOLC, Ladislav and Jaroslav STUCHLÝBasic information
Original name
Preference kvality nebo ceny při nákupech spotřebního zboží
	Name (in English)
Preference of Quality or Price When Buying Consumer Goods
		Authors
ŠOLC, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jaroslav STUCHLÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			Edition
 Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013, 1802-503X
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/13:00000351
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
Kvalita; cena; kvalitativní faktory; kvantitativní faktory
		Keywords in English
Quality; price; qualitative factors; quantitative factors
		
				
				Changed: 27/3/2014 13:25, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
Téma článku je orientováno na jednu z hlavních fází kupního rozhodovacího procesu spotřebitelů. Na to, jak závisí jejich vztah ke kvalitě nebo ceně na některých sociálních, produktových a geografických faktorech. Příspěvek zejména demonstruje možnosti využití statistických metod pro hodnocení dat získaných primárním výzkumem.
				In English
Theme of the article is focused on one of the main stages of purchase decision-making process of consumers, how the quality of their relationship or the price on some of the social, geographic and product factors. Contribution mainly demonstrates the use of statistical techniques for evaluating data obtained in primary research.