J
2013
Preference kvality nebo ceny při nákupech spotřebního zboží
ŠOLC, Ladislav and Jaroslav STUCHLÝ
Basic information
Original name
Preference kvality nebo ceny při nákupech spotřebního zboží
Name (in English)
Preference of Quality or Price When Buying Consumer Goods
Authors
ŠOLC, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jaroslav STUCHLÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013, 1802-503X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/13:00000351
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Kvalita; cena; kvalitativní faktory; kvantitativní faktory
Keywords in English
Quality; price; qualitative factors; quantitative factors
V originále
Téma článku je orientováno na jednu z hlavních fází kupního rozhodovacího procesu spotřebitelů. Na to, jak závisí jejich vztah ke kvalitě nebo ceně na některých sociálních, produktových a geografických faktorech. Příspěvek zejména demonstruje možnosti využití statistických metod pro hodnocení dat získaných primárním výzkumem.
In English
Theme of the article is focused on one of the main stages of purchase decision-making process of consumers, how the quality of their relationship or the price on some of the social, geographic and product factors. Contribution mainly demonstrates the use of statistical techniques for evaluating data obtained in primary research.
Displayed: 9/11/2024 19:40