J 2013

Preference kvality nebo ceny při nákupech spotřebního zboží

ŠOLC, Ladislav and Jaroslav STUCHLÝ

Basic information

Original name

Preference kvality nebo ceny při nákupech spotřebního zboží

Name (in English)

Preference of Quality or Price When Buying Consumer Goods

Authors

ŠOLC, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jaroslav STUCHLÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013, 1802-503X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/13:00000351

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

Kvalita; cena; kvalitativní faktory; kvantitativní faktory

Keywords in English

Quality; price; qualitative factors; quantitative factors

Tags

Změněno: 27/3/2014 13:25, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Téma článku je orientováno na jednu z hlavních fází kupního rozhodovacího procesu spotřebitelů. Na to, jak závisí jejich vztah ke kvalitě nebo ceně na některých sociálních, produktových a geografických faktorech. Příspěvek zejména demonstruje možnosti využití statistických metod pro hodnocení dat získaných primárním výzkumem.

In English

Theme of the article is focused on one of the main stages of purchase decision-making process of consumers, how the quality of their relationship or the price on some of the social, geographic and product factors. Contribution mainly demonstrates the use of statistical techniques for evaluating data obtained in primary research.