D 2013

Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development

GANGULY, Prabir

Základní údaje

Originální název

Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development

Název česky

Výchova a vzdělávání studentů na středních odborných školách k udržitelnému rozvoji

Autoři

GANGULY, Prabir

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Udržitelný rozvoj a environmentální výchova ve vzdělávání : sborník příspěvků, od s. 38-47, 10 s. 2013

Nakladatel

Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87472-58-3

Klíčová slova česky

udržitelný rozvoj; vzdělávání k udržitelnému rozvoji; odborné vzdělávání; udržitelná škola

Klíčová slova anglicky

sustainable development; education for sustainable development,;vocational training; sustainable school

Štítky

Změněno: 22. 10. 2013 13:43, Mgr. Václav Karas

Anotace

Česky

V úvodní části příspěvku je postupně stručně popsána cesta ke vzniku konceptu udržitelného rozvoje až do vyhlášení dekády pro vzdělávání k udržitelnému rozvoji. I když vzdělávání k udržitelnému rozvoji je aplikovatelné pro všechny typy škol, příspěvek je zaměřen na odborné střední školy, neboť produkují nejvíce absolventů pro trh práce, který nyní i v budoucích letech budou požadovat nové dovednosti, jakými jsou např. zelené dovednosti pro zelenou ekonomii a zelené zaměstnání za účelem udržitelné budoucnosti. Příspěvek ve shodě se zahraničními odborníky konstatuje, že efektivní vzdělávání k udržitelnému rozvoj vyžaduje primárně přátelské prostředí na školách. Na základě zahraničních literatur prezentuje sérii úkolů, které je nutno vykonat, pak popíše soubor aktivit (na základě zahraničních zdrojů), jejich úspěšné ukončení by mělo vést k vzniku udržitelnosti škol. Na konci příspěvku je uvedena charakteristiku udržitelné školy dle Národního rámce udržitelných škol ve Velké Británii.