D 2013

Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development

GANGULY, Prabir

Basic information

Original name

Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development

Name in Czech

Výchova a vzdělávání studentů na středních odborných školách k udržitelnému rozvoji

Authors

GANGULY, Prabir

Edition

1. vyd. České Budějovice, Udržitelný rozvoj a environmentální výchova ve vzdělávání : sborník příspěvků, p. 38-47, 10 pp. 2013

Publisher

Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87472-58-3

Keywords (in Czech)

udržitelný rozvoj; vzdělávání k udržitelnému rozvoji; odborné vzdělávání; udržitelná škola

Keywords in English

sustainable development; education for sustainable development,;vocational training; sustainable school

Tags

Změněno: 22/10/2013 13:43, Mgr. Václav Karas

Abstract

In Czech

V úvodní části příspěvku je postupně stručně popsána cesta ke vzniku konceptu udržitelného rozvoje až do vyhlášení dekády pro vzdělávání k udržitelnému rozvoji. I když vzdělávání k udržitelnému rozvoji je aplikovatelné pro všechny typy škol, příspěvek je zaměřen na odborné střední školy, neboť produkují nejvíce absolventů pro trh práce, který nyní i v budoucích letech budou požadovat nové dovednosti, jakými jsou např. zelené dovednosti pro zelenou ekonomii a zelené zaměstnání za účelem udržitelné budoucnosti. Příspěvek ve shodě se zahraničními odborníky konstatuje, že efektivní vzdělávání k udržitelnému rozvoj vyžaduje primárně přátelské prostředí na školách. Na základě zahraničních literatur prezentuje sérii úkolů, které je nutno vykonat, pak popíše soubor aktivit (na základě zahraničních zdrojů), jejich úspěšné ukončení by mělo vést k vzniku udržitelnosti škol. Na konci příspěvku je uvedena charakteristiku udržitelné školy dle Národního rámce udržitelných škol ve Velké Británii.