Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable ...
GANGULY, Prabir. Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development. Online. In Udržitelný rozvoj a environmentální výchova ve vzdělávání : sborník příspěvků. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s, 2013, p. 38-47. ISBN 978-80-87472-58-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development |
Name in Czech | Výchova a vzdělávání studentů na středních odborných školách k udržitelnému rozvoji |
Authors | GANGULY, Prabir. |
Edition | 1. vyd. České Budějovice, Udržitelný rozvoj a environmentální výchova ve vzdělávání : sborník příspěvků, p. 38-47, 10 pp. 2013. |
Publisher | Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | electronic version available online |
Organization unit | Institute of Technology and Business in České Budějovice |
ISBN | 978-80-87472-58-3 |
Keywords (in Czech) | udržitelný rozvoj; vzdělávání k udržitelnému rozvoji; odborné vzdělávání; udržitelná škola |
Keywords in English | sustainable development; education for sustainable development,;vocational training; sustainable school |
Tags | EKL, KST6 |
Changed by | Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 22/10/2013 13:43. |
Abstract (in Czech) |
---|
V úvodní části příspěvku je postupně stručně popsána cesta ke vzniku konceptu udržitelného rozvoje až do vyhlášení dekády pro vzdělávání k udržitelnému rozvoji. I když vzdělávání k udržitelnému rozvoji je aplikovatelné pro všechny typy škol, příspěvek je zaměřen na odborné střední školy, neboť produkují nejvíce absolventů pro trh práce, který nyní i v budoucích letech budou požadovat nové dovednosti, jakými jsou např. zelené dovednosti pro zelenou ekonomii a zelené zaměstnání za účelem udržitelné budoucnosti. Příspěvek ve shodě se zahraničními odborníky konstatuje, že efektivní vzdělávání k udržitelnému rozvoj vyžaduje primárně přátelské prostředí na školách. Na základě zahraničních literatur prezentuje sérii úkolů, které je nutno vykonat, pak popíše soubor aktivit (na základě zahraničních zdrojů), jejich úspěšné ukončení by mělo vést k vzniku udržitelnosti škol. Na konci příspěvku je uvedena charakteristiku udržitelné školy dle Národního rámce udržitelných škol ve Velké Británii. |
PrintDisplayed: 17/10/2024 11:08