D 2013

Research in engineering pedagogy

KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR, Monika KUČERKOVÁ, Roman HRMO et. al.

Basic information

Original name

Research in engineering pedagogy

Authors

KUČERKA, Daniel (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Soňa RUSNÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Štefan HUSÁR (703 Slovakia, belonging to the institution), Monika KUČERKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Roman HRMO (703 Slovakia)

Edition

1. vyd. Kazaň, 16th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2013, p. 30-35, 6 pp. 2013

Publisher

Kazan National Research Technological University

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/75081431:_____/13:00000381

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-1-4799-0152-4

Keywords (in Czech)

inženýrská pedagogika; vyučující techniky; e-learning text; výzkum

Keywords in English

Engineering pedagogy; teaching techniques; e-learning text; research

Tags

Změněno: 13/4/2015 16:18, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

This article outlines an aim, a position and a need of engineering pedagogy tuition in university field of study technical profession subject tuition. Engineering pedagogy in practice and research realization in the Slovak Republic and in the Czech Republic. At the same time we try to show the place in international company for engineering pedagogy. Further benefit deals with common research and production expert texts of authors

In Czech

Tento článek popisuje cíl, pozice, a potřeby vyučování inženýrské pedagogiky v univerzitním oboru studia technických profesí, které jsou předmětem výuky. Inženýrskou pedagogiku v praxi a realizaci výzkum ve Slovenské republice a v České republice. Zároveň se snažíme ukázat místo v mezinárodní společnosti pro inženýrskou pedagogiku. Další článek se zabývá společným výzkumem a odborných textů od autorů.