Detailed Information on Publication Record
2013
Research in engineering pedagogy
KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR, Monika KUČERKOVÁ, Roman HRMO et. al.Basic information
Original name
Research in engineering pedagogy
Authors
KUČERKA, Daniel (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Soňa RUSNÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Štefan HUSÁR (703 Slovakia, belonging to the institution), Monika KUČERKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Roman HRMO (703 Slovakia)
Edition
1. vyd. Kazaň, 16th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2013, p. 30-35, 6 pp. 2013
Publisher
Kazan National Research Technological University
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Russian Federation
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/75081431:_____/13:00000381
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-1-4799-0152-4
Keywords (in Czech)
inženýrská pedagogika; vyučující techniky; e-learning text; výzkum
Keywords in English
Engineering pedagogy; teaching techniques; e-learning text; research
Změněno: 13/4/2015 16:18, Mgr. Václav Karas
V originále
This article outlines an aim, a position and a need of engineering pedagogy tuition in university field of study technical profession subject tuition. Engineering pedagogy in practice and research realization in the Slovak Republic and in the Czech Republic. At the same time we try to show the place in international company for engineering pedagogy. Further benefit deals with common research and production expert texts of authors
In Czech
Tento článek popisuje cíl, pozice, a potřeby vyučování inženýrské pedagogiky v univerzitním oboru studia technických profesí, které jsou předmětem výuky. Inženýrskou pedagogiku v praxi a realizaci výzkum ve Slovenské republice a v České republice. Zároveň se snažíme ukázat místo v mezinárodní společnosti pro inženýrskou pedagogiku. Další článek se zabývá společným výzkumem a odborných textů od autorů.