D 2013

Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách

HRUŠKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách

Name (in English)

Social communication in social software and educational platforms

Authors

HRUŠKOVÁ, Lenka

Edition

1. vyd. Praha, Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků, p. Nestránkováno, 7 pp. 2013

Publisher

České vysoké učení technické v Praze

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-01-05287-7

Keywords (in Czech)

sociální skupina; výuková platforma; internet; sociální komunikace

Keywords in English

social group; learning platform; internet; social communication

Tags

KCRM6, SOK
Změněno: 10/9/2013 10:43, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG EN

V originále

Stejně jako internet obsahuje sociální struktury, otvírá se i pro aspekty sociality. Jedním z těchto aspektů jsou výukové procesy probíhající v internetu, tedy LMS (Learning Management Systeme). Internet a výuka opírající se o počítačovou techniku podporuje sociální komunikaci mezi lidmi, díky technické stránce a použití konkrétních konceptů utváří již předem sociální chování lidí. Konstrukce sociálních vztahů v internetu se však diametrálně liší od sociálních vztahů, které probíhají při ,,standardním“ výukovém procesu. Omezující rozdělení na známý x neznámý (friend x no friend) sociální software značně zjednodušuje skutečné sociální vazby.

In English

The internet contains social structures and is open for various aspects of sociality. Among these aspects are the learning processes via the Internet, i.e the Learning Management System (LMS). The internet and computer- and technology-based teaching promote social communication between people and even pre-shape social behaviour through the use of specific concepts in a technical environment. Construction of social relationships on the Internet, however, is very different from the social relationships that take place in the ‘standard’ learning process. The social software greatly simplifies the actual social ties by a limiting restriction to the known vs. unknown (friend vs. no friend).
Displayed: 9/11/2024 02:26