D
2013
Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách
HRUŠKOVÁ, Lenka
Základní údaje
Originální název
Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách
Název anglicky
Social communication in social software and educational platforms
Vydání
1. vyd. Praha, Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků, od s. Nestránkováno, 7 s. 2013
Nakladatel
České vysoké učení technické v Praze
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
sociální skupina; výuková platforma; internet; sociální komunikace
Klíčová slova anglicky
social group; learning platform; internet; social communication
V originále
Stejně jako internet obsahuje sociální struktury, otvírá se i pro aspekty sociality. Jedním z těchto aspektů jsou výukové procesy probíhající v internetu, tedy LMS (Learning Management Systeme). Internet a výuka opírající se o počítačovou techniku podporuje sociální komunikaci mezi lidmi, díky technické stránce a použití konkrétních konceptů utváří již předem sociální chování lidí. Konstrukce sociálních vztahů v internetu se však diametrálně liší od sociálních vztahů, které probíhají při ,,standardním“ výukovém procesu. Omezující rozdělení na známý x neznámý (friend x no friend) sociální software značně zjednodušuje skutečné sociální vazby.
Anglicky
The internet contains social structures and is open for various aspects of sociality. Among these aspects are the learning processes via the Internet, i.e the Learning Management System (LMS). The internet and computer- and technology-based teaching promote social communication between people and even pre-shape social behaviour through the use of specific concepts in a technical environment. Construction of social relationships on the Internet, however, is very different from the social relationships that take place in the ‘standard’ learning process. The social software greatly simplifies the actual social ties by a limiting restriction to the known vs. unknown (friend vs. no friend).
Zobrazeno: 23. 12. 2024 04:21