Detailed Information on Publication Record
2013
Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách
HRUŠKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách
Name (in English)
Social communication in social software and educational platforms
Authors
HRUŠKOVÁ, Lenka
Edition
1. vyd. Praha, Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků, p. Nestránkováno, 7 pp. 2013
Publisher
České vysoké učení technické v Praze
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-01-05287-7
Keywords (in Czech)
sociální skupina; výuková platforma; internet; sociální komunikace
Keywords in English
social group; learning platform; internet; social communication
Změněno: 10/9/2013 10:43, Mgr. Václav Karas
V originále
Stejně jako internet obsahuje sociální struktury, otvírá se i pro aspekty sociality. Jedním z těchto aspektů jsou výukové procesy probíhající v internetu, tedy LMS (Learning Management Systeme). Internet a výuka opírající se o počítačovou techniku podporuje sociální komunikaci mezi lidmi, díky technické stránce a použití konkrétních konceptů utváří již předem sociální chování lidí. Konstrukce sociálních vztahů v internetu se však diametrálně liší od sociálních vztahů, které probíhají při ,,standardním“ výukovém procesu. Omezující rozdělení na známý x neznámý (friend x no friend) sociální software značně zjednodušuje skutečné sociální vazby.
In English
The internet contains social structures and is open for various aspects of sociality. Among these aspects are the learning processes via the Internet, i.e the Learning Management System (LMS). The internet and computer- and technology-based teaching promote social communication between people and even pre-shape social behaviour through the use of specific concepts in a technical environment. Construction of social relationships on the Internet, however, is very different from the social relationships that take place in the ‘standard’ learning process. The social software greatly simplifies the actual social ties by a limiting restriction to the known vs. unknown (friend vs. no friend).