D 2013

Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách

HRUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách

Název anglicky

Social communication in social software and educational platforms

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka

Vydání

1. vyd. Praha, Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků, od s. Nestránkováno, 7 s. 2013

Nakladatel

České vysoké učení technické v Praze

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-01-05287-7

Klíčová slova česky

sociální skupina; výuková platforma; internet; sociální komunikace

Klíčová slova anglicky

social group; learning platform; internet; social communication

Štítky

Změněno: 10. 9. 2013 10:43, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Stejně jako internet obsahuje sociální struktury, otvírá se i pro aspekty sociality. Jedním z těchto aspektů jsou výukové procesy probíhající v internetu, tedy LMS (Learning Management Systeme). Internet a výuka opírající se o počítačovou techniku podporuje sociální komunikaci mezi lidmi, díky technické stránce a použití konkrétních konceptů utváří již předem sociální chování lidí. Konstrukce sociálních vztahů v internetu se však diametrálně liší od sociálních vztahů, které probíhají při ,,standardním“ výukovém procesu. Omezující rozdělení na známý x neznámý (friend x no friend) sociální software značně zjednodušuje skutečné sociální vazby.

Anglicky

The internet contains social structures and is open for various aspects of sociality. Among these aspects are the learning processes via the Internet, i.e the Learning Management System (LMS). The internet and computer- and technology-based teaching promote social communication between people and even pre-shape social behaviour through the use of specific concepts in a technical environment. Construction of social relationships on the Internet, however, is very different from the social relationships that take place in the ‘standard’ learning process. The social software greatly simplifies the actual social ties by a limiting restriction to the known vs. unknown (friend vs. no friend).