D 2013

Typologie učitelovy osobnosti

HRUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Typologie učitelovy osobnosti

Název anglicky

Typology of Teacher’s Personality

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspvěků, od s. 38 - 45, 8 s. 2013

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

učitel - edukátor; student - edukand; typologie a rysy osobnosti; diagnostické

Klíčová slova anglicky

teacher - educator; student - educatee; typology and personality traits; diagnostic

Štítky

Změněno: 10. 9. 2013 08:59, Jiřina Hřebečková

Anotace

V originále

U každého edukátora, učitele, převládají určité elementy nebo vlastnosti interakce, které se opakují a projevují se s větší či menší pravidelností. Jedná se o tzv. interakční styl učitele. Odlišnosti mezi edukátory jsou ovlivněny jak vnitřními, tak vnějšími činiteli. Vnitřními činiteli jsou především učitelovy osobnostní vlastnosti a rysy, typ edukátora, který se nechá relativně snadno diagnostikovat, subjektivní vyučovací strategie a koncepce. V našem příspěvku se snažíme rozklíčovat některé zásadní prvky těchto vnitřních činitelů, které sehrávají v účinném vyučovacím procesu důležitou roli.

Anglicky

For each educator and teacher, certain elements or characteristics of interaction prevail and they occur repeatedly on more or less regular basis. This can be described as the interactive style of the teacher. Differences between educators are affected by both internal and external factors. Internal factors are mainly teacher’s personality traits and characteristics, a type of educator that is relatively easy to diagnose, subjective teaching strategies and concepts. In our paper we try to decipher some of the essential elements of these internal factors that play an important role in the effective teaching process.