2013
Typologie učitelovy osobnosti
HRUŠKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Typologie učitelovy osobnosti
Název anglicky
Typology of Teacher’s Personality
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspvěků, od s. 38 - 45, 8 s. 2013
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
učitel - edukátor; student - edukand; typologie a rysy osobnosti; diagnostické
Klíčová slova anglicky
teacher - educator; student - educatee; typology and personality traits; diagnostic
Štítky
Změněno: 10. 9. 2013 08:59, Jiřina Hřebečková
V originále
U každého edukátora, učitele, převládají určité elementy nebo vlastnosti interakce, které se opakují a projevují se s větší či menší pravidelností. Jedná se o tzv. interakční styl učitele. Odlišnosti mezi edukátory jsou ovlivněny jak vnitřními, tak vnějšími činiteli. Vnitřními činiteli jsou především učitelovy osobnostní vlastnosti a rysy, typ edukátora, který se nechá relativně snadno diagnostikovat, subjektivní vyučovací strategie a koncepce. V našem příspěvku se snažíme rozklíčovat některé zásadní prvky těchto vnitřních činitelů, které sehrávají v účinném vyučovacím procesu důležitou roli.
Anglicky
For each educator and teacher, certain elements or characteristics of interaction prevail and they occur repeatedly on more or less regular basis. This can be described as the interactive style of the teacher. Differences between educators are affected by both internal and external factors. Internal factors are mainly teacher’s personality traits and characteristics, a type of educator that is relatively easy to diagnose, subjective teaching strategies and concepts. In our paper we try to decipher some of the essential elements of these internal factors that play an important role in the effective teaching process.