D 2013

Inspirující trendy pro výuku angličtiny

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Basic information

Original name

Inspirující trendy pro výuku angličtiny

Name (in English)

Inspirational trends in english teaching

Authors

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Edition

1. vyd. Kolín, Aktuální trendy v jazykovém vzdělávání: teorie a praxe : sborník příspěvků, p. 108-112, 5 pp. 2013

Publisher

ARC-VŠPSV

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-86879-39-0

Keywords (in Czech)

inspirující; mezinárodní; trendy; výuka angličtiny; plánování; zkušení pedagogové; interkulturní

Keywords in English

inspirational; international; trends; teaching English; planning; experienced / expert teachers; intercultural
Změněno: 12/5/2014 09:52, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Příspěvek vychází z kurzu CELTA jako ze zdroje pro inspirující trendy ve výuce angličtiny, které mohou být uplatněny nejen na území České republiky, nýbrž po celém světě. Kurz seznamuje se současnými trendy na poli výuky angličtiny v mezinárodním pojetí. Je soustředěn na více praktické dovednosti důležité ve výuce. Příspěvek vyzdvihuje důležitost seznámení se se studenty kurzu, výukových materiálů podle zaměření studentů. Efektivní plánování výuky je dalším bodem zmíněným v článku. Úloha zkušených učitelů a tutoriálů v pedagogické praxi začínajících či těch méně zkušených pedagogů je následující oblastí, které je věnována pozornost. V neposlední řadě se obsah dotýká interkulturního povědomí, zpětné vazby a videa.

In English

The paper is based on the CELTA course as the source for inspirational trends in English teaching, which can be applied not only in the Czech Republic, but throughout the world. The course introduces current trends in the field of teaching English in an international concept. It is focused on more practical skills important in teaching. The contribution highlights the importance of getting to know the students of the course, teaching materials according to the focus of the students. Effective lesson planning is another point mentioned in the article. The role of expert teachers and tutorials in a teaching practice of teacher beginners or less experienced teachers are the following areas to be addressed. Finally, the content touches intercultural awareness, feedback and video.