D 2013

Inspirující trendy pro výuku angličtiny

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Základní údaje

Originální název

Inspirující trendy pro výuku angličtiny

Název anglicky

Inspirational trends in english teaching

Autoři

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Vydání

1. vyd. Kolín, Aktuální trendy v jazykovém vzdělávání: teorie a praxe : sborník příspěvků, od s. 108-112, 5 s. 2013

Nakladatel

ARC-VŠPSV

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-86879-39-0

Klíčová slova česky

inspirující; mezinárodní; trendy; výuka angličtiny; plánování; zkušení pedagogové; interkulturní

Klíčová slova anglicky

inspirational; international; trends; teaching English; planning; experienced / expert teachers; intercultural
Změněno: 12. 5. 2014 09:52, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Příspěvek vychází z kurzu CELTA jako ze zdroje pro inspirující trendy ve výuce angličtiny, které mohou být uplatněny nejen na území České republiky, nýbrž po celém světě. Kurz seznamuje se současnými trendy na poli výuky angličtiny v mezinárodním pojetí. Je soustředěn na více praktické dovednosti důležité ve výuce. Příspěvek vyzdvihuje důležitost seznámení se se studenty kurzu, výukových materiálů podle zaměření studentů. Efektivní plánování výuky je dalším bodem zmíněným v článku. Úloha zkušených učitelů a tutoriálů v pedagogické praxi začínajících či těch méně zkušených pedagogů je následující oblastí, které je věnována pozornost. V neposlední řadě se obsah dotýká interkulturního povědomí, zpětné vazby a videa.

Anglicky

The paper is based on the CELTA course as the source for inspirational trends in English teaching, which can be applied not only in the Czech Republic, but throughout the world. The course introduces current trends in the field of teaching English in an international concept. It is focused on more practical skills important in teaching. The contribution highlights the importance of getting to know the students of the course, teaching materials according to the focus of the students. Effective lesson planning is another point mentioned in the article. The role of expert teachers and tutorials in a teaching practice of teacher beginners or less experienced teachers are the following areas to be addressed. Finally, the content touches intercultural awareness, feedback and video.