J
2013
The use of teaching techniques at the slovak language lessons
KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Roman HRMO, Štefan HUSÁR, Monika KUČERKOVÁ et. al.
Basic information
Original name
The use of teaching techniques at the slovak language lessons
Name in Czech
Využívání didaktické techniky na hodinách slovenského jazyka
Authors
KUČERKA, Daniel (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Soňa RUSNÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Roman HRMO (703 Slovakia), Štefan HUSÁR (703 Slovakia, belonging to the institution) and Monika KUČERKOVÁ (703 Slovakia)
Edition
Media4u Magazine, Ing. Jan Chromý, Ph.D. 2013, 1214-9187
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/13:00000344
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Didaktická technika; didaktické prostředky; interaktivní tabule; dataprojektor
Keywords in English
Teaching techniques; educational resources; interactive whiteboard; projector
V originále
The aim of this article is to introduce the reader into the problem of the use of teaching techniques at the Slovak language and literature lessons by the educators from the view of students. We did the survey to find out this state in the four secondary vocational schools and two grammar schools in the Trnava region. 204 respondents participated in this research.
In Czech
Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky užívání didaktické techniky na hodinách slovenského jazyka a literatury pedagogickými pracovníky na školách očima žáků. Ke zjištění stavu na vybraných čtyř SOŠ a dvou gymnáziích v Trnavském kraji jsme provedli průzkum, kterého se zúčastnilo 204 respondentů a jeho výsledky uvádíme v tomto příspěvku.
Displayed: 8/11/2024 00:31