J 2013

The use of teaching techniques at the slovak language lessons

KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Roman HRMO, Štefan HUSÁR, Monika KUČERKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

The use of teaching techniques at the slovak language lessons

Name in Czech

Využívání didaktické techniky na hodinách slovenského jazyka

Authors

KUČERKA, Daniel (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Soňa RUSNÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Roman HRMO (703 Slovakia), Štefan HUSÁR (703 Slovakia, belonging to the institution) and Monika KUČERKOVÁ (703 Slovakia)

Edition

Media4u Magazine, Ing. Jan Chromý, Ph.D. 2013, 1214-9187

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/13:00000344

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

Didaktická technika; didaktické prostředky; interaktivní tabule; dataprojektor

Keywords in English

Teaching techniques; educational resources; interactive whiteboard; projector
Změněno: 20/8/2013 12:30, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

The aim of this article is to introduce the reader into the problem of the use of teaching techniques at the Slovak language and literature lessons by the educators from the view of students. We did the survey to find out this state in the four secondary vocational schools and two grammar schools in the Trnava region. 204 respondents participated in this research.

In Czech

Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky užívání didaktické techniky na hodinách slovenského jazyka a literatury pedagogickými pracovníky na školách očima žáků. Ke zjištění stavu na vybraných čtyř SOŠ a dvou gymnáziích v Trnavském kraji jsme provedli průzkum, kterého se zúčastnilo 204 respondentů a jeho výsledky uvádíme v tomto příspěvku.