2013
Využívanie didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov.
KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR a Monika KUČERKOVÁZákladní údaje
Originální název
Využívanie didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov.
Název česky
Využívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů.
Název anglicky
The use of technology in the lessns of vocational subjects.
Autoři
KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR a Monika KUČERKOVÁ
Vydání
1. vyd. Praha, Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků, 10 s. 2013
Nakladatel
Masarykův ústav vyšších studií ČVUT v Praze
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-01-05287-7
Klíčová slova česky
didaktická technika, didaktické prostředky; interaktívní tabule; dataprojektor
Klíčová slova anglicky
teaching techniques; educational resources; interactive whiteboard; projector
Štítky
Změněno: 10. 9. 2013 10:44, Mgr. Václav Karas
V originále
Cieľom príspevku je uviesť čitateľa do problematiky používania didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov pedagogickými pracovníkmi na školách očami žiakov. K zisteniu stavu na vybraných štyroch SOŠ v Trnavskom a Bratislavskom kraji na Slovensku a dvoch SOŠ v Jihočeskom kraji sme vykonali prieskum, ktorého sa zúčastnilo 300 respondentov. Prieskum ukázal, že miera využívania didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov je porovnateľná vo vyučovaní na SOŠ v Českej republike aj v Slovenskej republike Výsledky nás presvedčili o tom, že učitelia sa zúčastňujú na zmene a zdynamizovaní súčasného systému vzdelávania. Vo všetkých položkách viac ako 60% študentov vyjadrilo súhlasne stanovisko. Ich odpovede sa líšili iba silou ohlasu.
Česky
Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky užívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů pedagogickými pracovníky na školách očima žáků. Ke zjištění stavu na vybraných čtyř SOŠ v Trnavském a Bratislavském kraji na Slovensku a dvou SOŠ v Jihočeský kraj jsme provedli průzkum, kterého se zúčastnilo 300 respondentů. Průzkum ukázal, že míra využívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů je srovnatelná ve vyučování na SOŠ v České republice i v České republice Výsledky nás přesvědčily o tom, že učitelé se účastní změně a zaktivizování současného systému vzdělávání. Ve všech položkách více než 60% studentů vyjádřilo souhlasně stanovisko. Jejich odpovědi se lišily pouze silou ohlasu.
Anglicky
Aim of this paper is to introduce the reader to the problems of the use of teaching techniques to hours of specialized subjects educators at schools through the eyes of students. To check the status of the selected four secondary vocational school in Trnava and Bratislava in Slovakia and two secondary vocational school in South Bohemian Region, we conducted a survey, which was attended by 300 respondents. The survey showed that the rate of use of teaching techniques to hours of vocational subjects is comparable in teaching at secondary vocational schools in the Czech Republic and Slovak Republic Results convince us that the teachers involved in the change and give new impetus to the current education system. In all the items more than 60% of students expressed a favorable opinion. Their responses differed only force response.