D 2013

Využívanie didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov.

KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR a Monika KUČERKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Využívanie didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov.

Název česky

Využívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů.

Název anglicky

The use of technology in the lessns of vocational subjects.

Autoři

KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR a Monika KUČERKOVÁ

Vydání

1. vyd. Praha, Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků, 10 s. 2013

Nakladatel

Masarykův ústav vyšších studií ČVUT v Praze

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-01-05287-7

Klíčová slova česky

didaktická technika, didaktické prostředky; interaktívní tabule; dataprojektor

Klíčová slova anglicky

teaching techniques; educational resources; interactive whiteboard; projector

Štítky

Změněno: 10. 9. 2013 10:44, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Cieľom príspevku je uviesť čitateľa do problematiky používania didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov pedagogickými pracovníkmi na školách očami žiakov. K zisteniu stavu na vybraných štyroch SOŠ v Trnavskom a Bratislavskom kraji na Slovensku a dvoch SOŠ v Jihočeskom kraji sme vykonali prieskum, ktorého sa zúčastnilo 300 respondentov. Prieskum ukázal, že miera využívania didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov je porovnateľná vo vyučovaní na SOŠ v Českej republike aj v Slovenskej republike Výsledky nás presvedčili o tom, že učitelia sa zúčastňujú na zmene a zdynamizovaní súčasného systému vzdelávania. Vo všetkých položkách viac ako 60% študentov vyjadrilo súhlasne stanovisko. Ich odpovede sa líšili iba silou ohlasu.

Česky

Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky užívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů pedagogickými pracovníky na školách očima žáků. Ke zjištění stavu na vybraných čtyř SOŠ v Trnavském a Bratislavském kraji na Slovensku a dvou SOŠ v Jihočeský kraj jsme provedli průzkum, kterého se zúčastnilo 300 respondentů. Průzkum ukázal, že míra využívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů je srovnatelná ve vyučování na SOŠ v České republice i v České republice Výsledky nás přesvědčily o tom, že učitelé se účastní změně a zaktivizování současného systému vzdělávání. Ve všech položkách více než 60% studentů vyjádřilo souhlasně stanovisko. Jejich odpovědi se lišily pouze silou ohlasu.