2013
Využívanie didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov.
KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR and Monika KUČERKOVÁBasic information
Original name
Využívanie didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov.
Name in Czech
Využívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů.
Name (in English)
The use of technology in the lessns of vocational subjects.
Authors
KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR and Monika KUČERKOVÁ
Edition
1. vyd. Praha, Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků, 10 pp. 2013
Publisher
Masarykův ústav vyšších studií ČVUT v Praze
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-01-05287-7
Keywords (in Czech)
didaktická technika, didaktické prostředky; interaktívní tabule; dataprojektor
Keywords in English
teaching techniques; educational resources; interactive whiteboard; projector
Tags
Changed: 10/9/2013 10:44, Mgr. Václav Karas
V originále
Cieľom príspevku je uviesť čitateľa do problematiky používania didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov pedagogickými pracovníkmi na školách očami žiakov. K zisteniu stavu na vybraných štyroch SOŠ v Trnavskom a Bratislavskom kraji na Slovensku a dvoch SOŠ v Jihočeskom kraji sme vykonali prieskum, ktorého sa zúčastnilo 300 respondentov. Prieskum ukázal, že miera využívania didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov je porovnateľná vo vyučovaní na SOŠ v Českej republike aj v Slovenskej republike Výsledky nás presvedčili o tom, že učitelia sa zúčastňujú na zmene a zdynamizovaní súčasného systému vzdelávania. Vo všetkých položkách viac ako 60% študentov vyjadrilo súhlasne stanovisko. Ich odpovede sa líšili iba silou ohlasu.
In Czech
Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky užívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů pedagogickými pracovníky na školách očima žáků. Ke zjištění stavu na vybraných čtyř SOŠ v Trnavském a Bratislavském kraji na Slovensku a dvou SOŠ v Jihočeský kraj jsme provedli průzkum, kterého se zúčastnilo 300 respondentů. Průzkum ukázal, že míra využívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů je srovnatelná ve vyučování na SOŠ v České republice i v České republice Výsledky nás přesvědčily o tom, že učitelé se účastní změně a zaktivizování současného systému vzdělávání. Ve všech položkách více než 60% studentů vyjádřilo souhlasně stanovisko. Jejich odpovědi se lišily pouze silou ohlasu.