2013
Obchodní podnikání ve 21. století
MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ et. al.Basic information
Original name
Obchodní podnikání ve 21. století
Name (in English)
Trade Business in the 21st Century
Authors
MULAČOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr MULAČ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra BEDNÁŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lukáš KUČERA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Vendula SIMOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie SLABÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, 520 pp. Finanční řízení, 2013
Publisher
Grada Publishing
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Textbook
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/75081431:_____/13:00000341
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-247-4780-4
Keywords (in Czech)
obchodní podnikání; maloobchod; velkoobchod; mezinárodní obchod; chování spotřebitele
Keywords in English
trade business; retail; wholesale; international trade; consumer behaviour
Tags
Tags
Reviewed
Changed: 3/4/2014 14:17, Mgr. Václav Karas
V originále
Obchodní podnikání doznalo za posledních několik desetiletí význačného rozvoje a v 21. století představuje jednu z klíčových oblastí fungování globálně propojené ekonomiky. Tato publikace nabízí ucelený výklad z problematiky obchodního podnikání a syntetizuje stěžejní poznatky z řady souvisejících oborů. Text je pro větší názornost rozdělen do pěti tematických oddílů. Část I. seznamuje čtenáře se základními pojmy a souvislostmi z oblasti obchodu, vymezuje postavení obchodních firem na trhu a nastiňuje tendence předpokládaného budoucího vývoje této oblasti. Část II. již nahlíží na problematiku optikou vlastníků a managementu, jsou zde vysvětleny nejdůležitější oblasti řízení jednotlivých činností obchodní firmy. Část III. se podrobně zabývat chováním spotřebitele a marketingovými vlivy, jimiž na něj obchodník působí. Část IV. pojednává o činnostech specifických pro obchodní firmy a o přístupech k jejich řízení a realizaci. Část V. je pak věnována mezinárodnímu obchodu a jeho klíčové roli v soudobé tržní ekonomice. Text knihy je prokládán zajímavými tabulkami a grafy, za každou kapitolou je umístěna případová studie. Výklad je dále doplněn množstvím řešených praktických příkladů.