b 2013

Obchodní podnikání ve 21. století

MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Obchodní podnikání ve 21. století

Název anglicky

Trade Business in the 21st Century

Autoři

MULAČOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí), Petr MULAČ (203 Česká republika, domácí), Petra BEDNÁŘOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lukáš KUČERA (203 Česká republika, domácí), Vendula SIMOTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Marie SLABÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 520 s. Finanční řízení, 2013

Nakladatel

Grada Publishing

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/13:00000341

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-247-4780-4

Klíčová slova česky

obchodní podnikání; maloobchod; velkoobchod; mezinárodní obchod; chování spotřebitele

Klíčová slova anglicky

trade business; retail; wholesale; international trade; consumer behaviour

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2014 14:17, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Obchodní podnikání doznalo za posledních několik desetiletí význačného rozvoje a v 21. století představuje jednu z klíčových oblastí fungování globálně propojené ekonomiky. Tato publikace nabízí ucelený výklad z problematiky obchodního podnikání a syntetizuje stěžejní poznatky z řady souvisejících oborů. Text je pro větší názornost rozdělen do pěti tematických oddílů. Část I. seznamuje čtenáře se základními pojmy a souvislostmi z oblasti obchodu, vymezuje postavení obchodních firem na trhu a nastiňuje tendence předpokládaného budoucího vývoje této oblasti. Část II. již nahlíží na problematiku optikou vlastníků a managementu, jsou zde vysvětleny nejdůležitější oblasti řízení jednotlivých činností obchodní firmy. Část III. se podrobně zabývat chováním spotřebitele a marketingovými vlivy, jimiž na něj obchodník působí. Část IV. pojednává o činnostech specifických pro obchodní firmy a o přístupech k jejich řízení a realizaci. Část V. je pak věnována mezinárodnímu obchodu a jeho klíčové roli v soudobé tržní ekonomice. Text knihy je prokládán zajímavými tabulkami a grafy, za každou kapitolou je umístěna případová studie. Výklad je dále doplněn množstvím řešených praktických příkladů.