V originále
Obvod středového ostrova v půdorysu tvoří dva protilehlé konkávní oblouky. Konce prvního oblouku a druhého oblouku se dotýkají a vytvářejí tak stylizovaný tvar lidského oka, nikoli prostý tvar kruhu. Středový prstenec, který obklopuje středový ostrov, má tvar oválného pásu a vytváří představu víčka a koutků lidského oka. Středový prstenec je opatřen vizuálními předěly, které probíhají ve směru od obvodu prstence k obvodu středového ostrova a vizuálně připomínají řasy lidského oka. Funkčně jde o psychologické zpomalující prvky ležící napříč směru jízdy, případně to mohou být skutečné zpomalovací retardéry. Takové řešení středového ostrova je výrazným estetickým a krajinotvorným prvkem. Užitný vzor vznikl v rámci projektu "Technologická platforma silniční doprava", číslo projektu 5.1 SPTP02.040.
In English
Circumference of the central island in a plan view consists of two opposite concave arches. Ends of the first and second arches are touching each other, creating a stylized shape of the human eye, not a simple circle shape. Central ring that surrounds the central island has a shape of an oval belt and looks like an eyelid and eye corners of the human eye. The center ring is provided with visual interrupting elements that lead in a direction from the circumference of the ring to the circumference of the central island. These elements visually resemble human eye lashes. In terms of function they are psychological retarding elements lying across the driving direction or they can be real speed bumps. This solution of a central island is a significant aesthetic and landscaping element. Utility model was created within the project "Technological platform road transport", project No. 5.1 SPTP02.040.