F 2013

Okružní křižovatka s detekcí přijíždějících vozidel

NOVOTNÝ, Petr, Jan VÁCHAL and Marek VOCHOZKA

Basic information

Original name

Okružní křižovatka s detekcí přijíždějících vozidel

Name (in English)

Circular intersections with the detection of approaching vehicles

Authors

NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor), Jan VÁCHAL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výsledky s právní ochranou

Field of Study

20104 Transport engineering

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/13:00000338

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

naváděcí světelný prstenec; rychlostní čidla; klenutý středový ostrov; reflexní; fluorescenční a svítící prvky

Keywords in English

guiding light ring; speed sensors; arched central island; reflective and fluorescent lighting elements

Tags

Změněno: 12/12/2017 11:01, Mgr. Blanka Mikšíková

Abstract

V originále

Výstražný režim je tvořen prvními a druhými rychlostními čidly, která mohou být alternativně nahrazena čidly pro bezdotykové měření hmotnosti nebo kinetické energie vozidla. Výstražné světlo je umístěno na vrcholu samostatné nosné základny, nebo na vrcholu zvýšeného středového ostrova, který je klenutý. Nosiče výstražného světla jsou zčásti pokryty reflexní vrstvou, nebo fluorescenční vrstvou, anebo jiným svítícím prvkem. Okružní křižovatka je opatřena alespoň jedním solárním fotovoltaickým panelem pro napájení alespoň jednoho zařízení ze skupiny výstražných světelných prvků. Užitný vzor vznikl v rámci projektu "Technologická platforma silniční doprava", číslo projektu 5.1 SPTP02.040.

In English

The warning system includes first and second speed sensors. These sensors can alternatively be replaced by a non-contact sensors for measuring weight or kinetic energy of the vehicle. The warning light is placed on the top of a separate supporting base or on the top of an arched central island which is above the surrounding. Supports for warning lights are partially covered with a reflective coating or fluorescent layer or another shining element. The circular intersection is provided with at least one solar photovoltaic panel for powering at least one device from a group of warning light elements. Utility model was created within the project "Technological platform road transport", project No. 5.1 SPTP02.040.