2013
Inteligentní okružní křižovatka se světelným naváděcím a výstražným systémem
NOVOTNÝ, Petr, Jan VÁCHAL a Marek VOCHOZKAZákladní údaje
Originální název
Inteligentní okružní křižovatka se světelným naváděcím a výstražným systémem
Název anglicky
Intelligent circular intersections with light guidance and warning system
Autoři
NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant), Jan VÁCHAL (203 Česká republika, domácí) a Marek VOCHOZKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Výsledky s právní ochranou
Obor
20104 Transport engineering
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/13:00000336
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
naváděcí světelný prstenec; rychlostní čidla; výstražné světlo
Klíčová slova anglicky
guiding light ring; speed sensors; warning light
Změněno: 12. 12. 2017 10:29, Mgr. Blanka Mikšíková
V originále
Podstata technického řešení spočívá v tom, že světelný naváděcí prvek je tvořen zvýrazňujícím a naváděcím světelným prstencem uspořádaným viditelně z každé vozovky. Obvod prstence je tvořen postupně po sobě se rozsvěcujícími a zhasínajícími světelnými zdroji. U krajnic vozovek před okružní křižovatkou jsou uspořádána první rychlostní čidla pro měření rychlosti příjíždějících vozidel. Čidla jsou propojena s řídící jednotkou pro automatickou změnu pracovního režimu světelného prstence. Další stupeň výstražného režimu představují druhá rychlostní čidla, která v případě, že vozidlo nereaguje na upozornění prvními čidly, zintenzivní svoji výstrahu. Užitný vzor vznikl v rámci projektu "Technologická platforma silniční doprava", číslo projektu 5.1 SPTP02.040.
Anglicky
The essence of the technical solution consists in the fact that the light guiding element is formed by amplifying and homing light ring arranged visibly on each road. Light sources, located on the circumference of the ring, are sequentially turned on and off. There are first speed sensors on roadsides before the circular intersection; speed sensors measure the speed of approaching vehicles. Speed sensors are connected to the control unit to change the operating mode of the light ring automatically. The second speed sensors represent the next stage of the warning system. If the vehicle does not react to the first warning sensors the warning signals are intensified. Utility model was created within the project "Technological platform road transport", project No. 5.1 SPTP02.040.