F 2013

Inteligentní okružní křižovatka se světelným naváděcím a výstražným systémem

NOVOTNÝ, Petr, Jan VÁCHAL a Marek VOCHOZKA

Základní údaje

Originální název

Inteligentní okružní křižovatka se světelným naváděcím a výstražným systémem

Název anglicky

Intelligent circular intersections with light guidance and warning system

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant), Jan VÁCHAL (203 Česká republika, domácí) a Marek VOCHOZKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Výsledky s právní ochranou

Obor

20104 Transport engineering

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/13:00000336

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

naváděcí světelný prstenec; rychlostní čidla; výstražné světlo

Klíčová slova anglicky

guiding light ring; speed sensors; warning light

Štítky

Změněno: 12. 12. 2017 10:29, Mgr. Blanka Mikšíková

Anotace

V originále

Podstata technického řešení spočívá v tom, že světelný naváděcí prvek je tvořen zvýrazňujícím a naváděcím světelným prstencem uspořádaným viditelně z každé vozovky. Obvod prstence je tvořen postupně po sobě se rozsvěcujícími a zhasínajícími světelnými zdroji. U krajnic vozovek před okružní křižovatkou jsou uspořádána první rychlostní čidla pro měření rychlosti příjíždějících vozidel. Čidla jsou propojena s řídící jednotkou pro automatickou změnu pracovního režimu světelného prstence. Další stupeň výstražného režimu představují druhá rychlostní čidla, která v případě, že vozidlo nereaguje na upozornění prvními čidly, zintenzivní svoji výstrahu. Užitný vzor vznikl v rámci projektu "Technologická platforma silniční doprava", číslo projektu 5.1 SPTP02.040.

Anglicky

The essence of the technical solution consists in the fact that the light guiding element is formed by amplifying and homing light ring arranged visibly on each road. Light sources, located on the circumference of the ring, are sequentially turned on and off. There are first speed sensors on roadsides before the circular intersection; speed sensors measure the speed of approaching vehicles. Speed sensors are connected to the control unit to change the operating mode of the light ring automatically. The second speed sensors represent the next stage of the warning system. If the vehicle does not react to the first warning sensors the warning signals are intensified. Utility model was created within the project "Technological platform road transport", project No. 5.1 SPTP02.040.