Detailed Information on Publication Record
2013
Personality traits of english teachers
HRUŠKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Personality traits of english teachers
Authors
HRUŠKOVÁ, Lenka
Edition
Hradec Králové, QUAERE 2013 : sborník příspěvků, p. 2074-2085, 12 pp. 2013
Publisher
Magnanimitas
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-905243-7-8
Keywords (in Czech)
osobnostní rysy; neuroticismus; extroverze; otevřenosti vůči zkušenosti; přívětivost; svědomitost
Keywords in English
personality traits; neuroticism; extraversion; openness to experience; agreeableness; conscientiousness; NEO personality inventory
Změněno: 4/7/2013 09:50, Mgr. Václav Karas
V originále
The influence of a teacher cannot be replaced by textbooks, through moralizing or by a set of punishments and encouragements. The example set by a teacher and the influence of their personality are irreplaceable. A teacher’s work often has a far reaching, long term and suggestive impact on the development of a pupil’s personality, their behaviour and feelings.In our paper we try to describe some of the personality traits of English teachers in primary education in selected schools in the Czech Republic with the use of standardized psychological tests (quantitative method) and personal interview (qualitative method).
In Czech
Vliv osobnosti učitele nenahradí ani učebnice, ani mravní poučování, ani soustava trestů a povzbuzování. Osobní příklad učitele a jeho osobnosti jsou nenahraditelné. Působení učitele má často dalekosáhlý, dlouhodobý a sugestivní dopad na vývoj osobnosti, chování a prožívání žáků. V našem příspěvku se pokoušíme popsat některé osobnostní rysy učitelů anglického jazyka na základních školách v České Republice. Výsledky opíráme o standardizované psychologické měření(kvantitativní metodou) a osobní besedu (kvalitativní metodu)