HRUŠKOVÁ, Lenka. Personality traits of english teachers (Osobnostní rysy učitelů anglického jazyka). Online. In QUAERE 2013 : sborník příspěvků. Hradec Králové: Magnanimitas, 2013, p. 2074-2085. ISBN 978-80-905243-7-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Personality traits of english teachers
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka.
Edition Hradec Králové, QUAERE 2013 : sborník příspěvků, p. 2074-2085, 12 pp. 2013.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-905243-7-8
Keywords (in Czech) osobnostní rysy; neuroticismus; extroverze; otevřenosti vůči zkušenosti; přívětivost; svědomitost
Keywords in English personality traits; neuroticism; extraversion; openness to experience; agreeableness; conscientiousness; NEO personality inventory
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 4/7/2013 09:50.
Abstract
The influence of a teacher cannot be replaced by textbooks, through moralizing or by a set of punishments and encouragements. The example set by a teacher and the influence of their personality are irreplaceable. A teacher’s work often has a far reaching, long term and suggestive impact on the development of a pupil’s personality, their behaviour and feelings.In our paper we try to describe some of the personality traits of English teachers in primary education in selected schools in the Czech Republic with the use of standardized psychological tests (quantitative method) and personal interview (qualitative method).
Abstract (in Czech)
Vliv osobnosti učitele nenahradí ani učebnice, ani mravní poučování, ani soustava trestů a povzbuzování. Osobní příklad učitele a jeho osobnosti jsou nenahraditelné. Působení učitele má často dalekosáhlý, dlouhodobý a sugestivní dopad na vývoj osobnosti, chování a prožívání žáků. V našem příspěvku se pokoušíme popsat některé osobnostní rysy učitelů anglického jazyka na základních školách v České Republice. Výsledky opíráme o standardizované psychologické měření(kvantitativní metodou) a osobní besedu (kvalitativní metodu)
PrintDisplayed: 26/6/2024 21:42