D 2013

Personality traits of english teachers

HRUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Personality traits of english teachers

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka

Vydání

Hradec Králové, QUAERE 2013 : sborník příspěvků, od s. 2074-2085, 12 s. 2013

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-905243-7-8

Klíčová slova česky

osobnostní rysy; neuroticismus; extroverze; otevřenosti vůči zkušenosti; přívětivost; svědomitost

Klíčová slova anglicky

personality traits; neuroticism; extraversion; openness to experience; agreeableness; conscientiousness; NEO personality inventory
Změněno: 4. 7. 2013 09:50, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The influence of a teacher cannot be replaced by textbooks, through moralizing or by a set of punishments and encouragements. The example set by a teacher and the influence of their personality are irreplaceable. A teacher’s work often has a far reaching, long term and suggestive impact on the development of a pupil’s personality, their behaviour and feelings.In our paper we try to describe some of the personality traits of English teachers in primary education in selected schools in the Czech Republic with the use of standardized psychological tests (quantitative method) and personal interview (qualitative method).

Česky

Vliv osobnosti učitele nenahradí ani učebnice, ani mravní poučování, ani soustava trestů a povzbuzování. Osobní příklad učitele a jeho osobnosti jsou nenahraditelné. Působení učitele má často dalekosáhlý, dlouhodobý a sugestivní dopad na vývoj osobnosti, chování a prožívání žáků. V našem příspěvku se pokoušíme popsat některé osobnostní rysy učitelů anglického jazyka na základních školách v České Republice. Výsledky opíráme o standardizované psychologické měření(kvantitativní metodou) a osobní besedu (kvalitativní metodu)